dijous, 15 de gener de 2015

Cap a finals de desembre i la primera sessió del nou any

Del 2014 ens vam acomiadar, durant la classe d'hort dels dijous, posant especial èmfasi en l'aprofundiment del cicle natural de l'aigua.
Per a adaptar els continguts treballats a l'aula, vam desenvolupar un parell d'experiments per a veure i entendre millor l'evaporació i  la transpiració de les plantes.


Per a l'evaporació vam fer un senzill exercici que consistia en posar aigua dins d'una bossa transparent, a mode de petita atmosfera. Quan li tocava el sol, veiem com una part de l'aigua s'evaporava, es condensava a les parets de la bossa i tornava a regalimar fins al fons, retornant al cabal original.
Per a descobrir i experimentar sobre la transpiració de l'aigua de les plantes i els éssers vius, vam fer quelcom similar: vam posar una planta prèviament bastant regada dins d'una bossa. Va ocórrer quelcom similar a l'anterior exercici, però aquesta vegada a través de les fulles. L'aigua es va condensar a les parets de la bossa i va regalimar fins a formar un bassal a sota del test. Vam fer el mateix amb una garrafa que representaria un petit planeta amb les seves capes de sòl i freàtiques, i amb la seva capa fèrtil i la seva atmosfera:

 


Aquest nou any 2015, hem reprès les sessions d'hort, aprofundint en l'estudi i la identificació de les plantes aromàtiques del nostre hort escolar.

Aprofitant que les mestres de tercer han començat a treballar els sentits del cos humà a les sessions de medi natural, hem utilitzat l'exemple de les plantes aromàtiques, medicinals i condimentàries per a entendre la importància de les olors, el gust, i les seves aportacions curatives per a la salut. Així, hem pogut identificar les plantes aromàtiques de l'hort, tant per aplicar al gust de la cuina, bé per atraure insectes pol·linitzadors, com  per reduir l'atac de certs paràsits.


A la propera sessió farem bosses d'olor i seguirem en la tasca documental de conèixer les propietats de la flora que ens envolta, tant a nivell medicinal, com olfactiu, nutritiu, visual, i biològic.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada