dilluns, 19 de juny de 2017

Segon a l'hort!!



Els alumnes de segon hem treballat a l’hort durant tot el tercer trimestre. Cada divendres hem baixat per mitjos grups a descobrir l’hort i a fer-hi feines. 

La primera sessió ha servit per presentar-nos la Maria (tècnica de l’hort) i per grups hem anat identificant i descobrint les hortalisses que van creixent a l’hort. Ha servit per veure que les faves ja estaven apunt per collir i així ho hem fet per grups. Hem deixat les tavelles a assecar per poder-ne treure les llavors més endavant i poder-les conservar, ja que es tracta d’una llavor molt especial: fava Reina Mora que van plantar els alumnes de tercer el primer trimestre.



La segona sessió hem aprofitat per observar una favera i reconèixer totes les parts de la planta: arrels, tija, fulles, flor, fruit i llavor. També hem col·laborat en la festa de l’hort de l’escola, tot trasplantant aromàtiques en els testos que van repintar els alumnes de tercer.  



La tercera sessió hem començat fent visita als bancals per veure el que s’havia plantat el dia de la festa de l’hort i hem aclarit els raves que es van sembrar a la festa, per ajudar-los a créixer amb prou espai. Després, per grups, hem preparat un experiment per entendre la funció de l’aigua a les plantes:

1er grup: Got amb 100ml d’aigua i amb branca sense fulles

2on grup: Got amb 100ml d’aigua i amb branca amb algunes fulles

3er grup: Got amb 100ml d’aigua i amb branca amb moltes fulles.

Entre tots els grups han sorgit dues hipòtesi: uns pensen que la setmana que ve el got que tindrà més aigua és la branca sense fulles i uns altres pensen que el got més ple serà el de la branca amb totes les fulles.




La quarta sessió l’hem començat observant l’experiment dels gots amb aigua i les fulles. La majoria de grups ha funcionat: el got amb menys aigua és el de la branca amb moltes fulles, ja que aquestes han absorbit i evaporat l’aigua.

Després de veure les novetats de l’hort (hem vist els primers tomàquets, les flors de les albergínies, algunes maduixes...), hem preparat el segon experiment de l’aigua.
 
Per grups hem posat els gots amb aigua i colorant alimentari, i hi hem col·locat dins una tija d’api. Hem tornat a fer hipòtesi i en aquest cas la majoria de grups han defensat que l’api es tornarà del color del colorant ja que l’aigua circularà per la tija fins les fulles.

I







La cinquena sessió hem començat tallant la tija dels apis i gràcies als colorants hem pogut observar els vasos conductors per on ha circulat l’aigua fins a les fulles acolorides (procés de capil·laritat).
 
Hem treballat amb les llavors de l’hort tot aprofitant que les tavelles ja estaven seques i n’hem tret les faves morades: ja en tenim moltes i en podrem donar algunes a una altra escola que en vulgui plantar, com va fer l’escola Collserola amb nosaltres! 


També hem aprofitat per treure les llavors de les espigues de blat que van plantar els alumnes de tercer i així poder-les conservar. 



Finalment hem parlat dels animals que hi ha a l’hort i els que considerem que ens ajuden i els que no ens ajuden gens. 




Hem après un munt de coses noves relacionades amb les plantes aquests darrers divendres de curs.





 


 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada