dijous, 14 de juny de 2018

Segon a l'hort!!

Els alumnes de 2on de primària aquest segon trimestre hem treballat a l’hort!
Durant la primera sessió hem fet joc de coneixença i hem identificat totes les hortalisses que hi ha a l’hort de primària; també tota la fauna que hi hem trobat!
Els pèsols i les blanquetes de la col (papallona diürna) han aconseguit atreure l’atenció de totes.






A la segona sessió hem collit les faveres per deixar-les assecar i així poder extreure les llavors de fava reina mora més endavant.
Al mateix temps hem aprofitat per collir enciams i cebes que hem portat a la cuina, i hem plantat tot el planter de pebrots, tomaqueres, albergínies i aromàtiques (que a causa de la pluja no vam poder plantar a la festa de l’hort). 




A la tercera sessió hem parlat del que necessita una planta per a poder créixer (fixant-nos en una favera d’exemple). Alhora hem aprofitat per posar cartells per poder identificar ràpidament les hortalisses d’estiu.
Finalment hem collit els porros i hem sembrat llavors de Mongeta de Metro, un tipus de mongeta poc comú i que hem sembrat per ajudar a mantenir les llavors i evitar que desaparegui.





A la quarta sessió hem fet un experiment tot barrejant aigua amb colorant en un got i posant-hi una branca d’api. Volem saber per on circula l’aigua per les plantes i per això hem posat colorant a l’aigua, perquè ens ajudi a veure-ho millor. Hem plantejat la hipòtesi que l’api es tornarà del color del colorant ja que l’aigua circularà per la tija fins les fulles.





A la cinquena sessió hem agafat els gots amb colorant i branques d’api, i tot tallant la tija dels apis i gràcies als colorants, hem pogut observar els vasos conductors per on ha circulat l’aigua fins a les fulles acolorides (procés de capil·laritat).
Alhora hem preparat tractament contra el pugó que afecta la carxofera, el cirerer i l’arbre de l’amor. Hem triturat dents d’all amb l’ajuda del morter i ho hem barrejat amb aigua. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada